Gunung Pulai , Kulaijaya. Johor Darul Takzim

Asalamualaikum dan salam sejahtera semua..heheh

Ermmm.. beberapa hari lepas aku baru pergi ke Air terjun di kawasan Gunung Pulai, antara sempadan Kulaijaya dan Pontian.. Tempatnya agak menarik. sebenarnya Air terjun gunung pulai ni terbahagi kepada dua. Air terjun Gunung pulai 1 dan Air terjun gunung pulai 2.. Tapi Air terjun Gunung pulai 1 masih belum dibuka secara rasmi ekoran tragedi Banjir besar yang telah meragut beberapa nyawa mangsa hingga terkorban dan kawasan tu musnah sedikit dengan arus deras semasa banjir tu..So aku pergi ke bahagian 2.. Ermm.. inilah tempat aku lepaskan tekanan aku.. tempat aku berkumpul dengan geng2 aku.. Meskipun ade ramai orang. Kitaorang mendaki sampai ke paling atas peringkat air terjun..(hehe.. dapat lah air yang fresh. kt bawah2 tu ntah2 bercampur ngn air kencing orang ke). Tiada laluan khusus kecuali trek yang merbahaya dan licin. Aku plak sempat capture beberapa gambar je member2 aku mandi. Kesejukan air terjun tu memang boleh sampai ke sum sum tulang..

Gambar Encik faris tengah termenung sket

keadaan hutan sekeliling. Sejuk.Menyeramkan

Gambar en, hanif


Gambar sahabat aku faris

Aku pergi berempat je.hohohoh..balik2 je malam tu aku teros tulis nk describe tersbut ngan kata2. makanya adalah yang merapu :

Air terjun mengalir sejuk nan indah...
Jernih putih bersih dan suci..
ciptaan allah , kebesaran illahi..
dapat memberi ketenangan untuk sanubari
mengisi jiwa, melupakan ketegangan seketika..
syukur ia masih lagi mengalir..
padaku x ada sebarang kekurangan..
keindahan di bumi tuhan.


Sekian,
terima kasih 

Facebook Twitter RSS